Fandom

Marvel Database

Deadpool (Wade Wilson)

2 954pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Ez a lap többször előforduló nevet tartalmaz.

Ezek listája: Wade Wilson, Deadpool.

Karater SablonCharacter Template
Valódi neve
Wade Winston Wilson
Jelenlegi álneve
Deadpool

Egyéb nevei
Jack, Wade T. Wilson, Chiyonosake (egy farkas neve egy rizsbor reklámból), Rhodes, Corpus, Lopez, Vészmanó, a nagyszájú zsoldos, Thom Cruz, Peter Parker, és még sok más

Személyazonosság
titkos

Társaság
az Egy Világ Templom ügynöke, Deadpool Inc., X-Fegyver (Csapat) (616), Bérhősök (616), Titkos Oltalmazók, Rémes Négyes, Team Deadpool, Landau, Luckman & Lake, x-ügynökség, ideiglenesen a S.H.I.E.L.D. (616), az amerikai hadsereg, Tolliver alkalmazottja, Vezér, Kiképző, Nagy Tavi Bosszú Angyalok tartlékos tagja. Hatok (616)K Ügyosztály, Vak Alfréd, Menyét, Deuce az ördögi kutya,, Doktor Bong, néhanapján Rozsomák

Rokonai
Ismeretlen szülők, Gretchen (ex-feleség), Vanessa (ex-barátnő)

Univerzum
616-os Föld

Operációs bázis
Változó

Jellemzők
Neme

Magasság
189 cm

Súly
95 kg

Szemszín

Bőrszín

Hajszín

Különleges ismertetőjel
Állandóan maszkot hord, az egész testét hólyagok, kelések borítják

Státusz

Állampolgárság

Családi állapot
elvált

Foglalkozás
zsoldos, bajkeverő, szumó birkozó, katona, kormány alkalmazott, orgyilkos

Eredet
Típus

Eredet
Kuisérleti mutáció

Születési hely
ismeretlen város Kanadában

Alkotók
Fabian Nicieza és Rob Liefeld

Angol nyelvű lap

Első megjelenés

New Mutants 98

Története

A szabad szájú zsoldos katona, akit ma Deadpool-ként ismer a világ, nem más, mint egy balul sikerült orvosi kutatás eredménye, amelyet a kanadai kormány finanszírozott. Az X Fegyver Program valódi célja, vagyis genetikai módosításokkal létrehozott szuperhősök „gyártása”, csak magas kormánykörökben volt ismert. Ez a program adta Wolverine adamantium csontvázát, a Kardfogú bestiális természetét, és ez változtatta a Kósza nevű kalandort kíméletlen gyilkoló-géppé. Wade Wilson akkor került a középpontba, amikor a kormány három fent említett csúcs ügynöke megszökött a testülettől, és a maga útját kezdte járni. Miután Wade-nél az orvosok gyógyíthatatlan rákot (és elmebajt) diagnosztizáltak, elhagyta szerelmét, és elfogadta az egyetlen lehetőséget az életben maradásra, önként jelentkezett az X Fegyver projectbe. A program kutatói lemásolták Wolverine öngyógyító képességét, és mesterséges úton átültették Wade-be. A meglehetősen bizarr eljárás mellékhatásaként Wilson bőre és arca rettenetesen eltorzult, és leginkább egy félig megrágott tehénlepényre emlékeztetett. A terv totális kudarccal végződött, és az elkábított Wade-et átszállították egy börtön kórházba, ahol magához térve, az első keze ügyébe kerülő tárgyal kicsinálta a teljes személyzetet, akiket az őrzésére rendeltek oda. Wade megszökött és elrejtőzött, de hónapokkal később visszatért Deadpool álnéven, mint profi zsoldos és bérgyilkos. Miután bérgyilkosként és különc szuperhősként is megerősítette hírnevét, Deadpool leszerződött egy Tolliver nevű terroristával. Új célpontja az időutazó mutáns szabadság harcos, Kábel lett. Deadpool értesült róla, hogy ex-nője - a Copycat néven ismert alakváltoztató, Vanessa Carlyle - éppen Kábel barátnőjének és csapattársának, Dominónak a bőrébe bújt. Wilson többször is támadást indított Kábel és csapata, az X-Erő ellen – és az egyik támadás során megölte Tolliver-t, Vanessát pedig súlyosan megsebesítette. Wade végül megkegyelmezett egykori szerelmének, és öngyógyító képességének átirányításával sikerült megmentenie a lányt. Deadpool-t később elmegyógyintézetbe zárták, ahonnan sikeresen meglépett (némi rombolás árán persze), ez után felkeltette egy interdimenzionális kutatásokat végző cég (Landau, Luckman & Lake) figyelmét, amely azt hitte róla, hogy ő Mithras, aki elhozza majd a Föld új aranykorát. De a prófécia hamisnak bizonyult: ugyanis ha beteljesedik, a világ összes lénye átváltozott volna agyatlan tahóvá. Deadpool megakadályozta a közelgő katasztrófát, és leszámolt a LL & L-el, utána pedig visszatért az egyetlen munkához, amihez értett, a gyilkoláshoz, amihez tökéletes társra talált egy Vak Alfréd nevű idős, hmm… hölgyben, aki foglya/szobatársa és tanácsadója lett egy személyben. Lopott személyiségekkel és sötét titkokkal terhelve, a nagyszájú zsoldos a rejtélyek embere. Hős? Bűnöző? Pszichopata? Vagy talán mindhárom egyszerre? Wade Wilson a saját szabályai szerint él, és nem játssza mások játékait. A káosz ügynöke, a kibírhatatlan rend világába korlátozva, ő Deadpool. Az ég irgalmazzon annak a szerencsétlennek, aki keresztezi az útját.

Képességek és Szakértelmek

Képességek

Deadpool egyetlen különleges képessége a regeneráló faktorában rejlik, amely sokban hasonlít a mutáns X-Men, Wolverine öngyógyító képességéhez. Deadpool szervezetének károsodott szöveteit az átlagos emberi szervezetnél sokkal gyorsabban képes regenerálni. A gyógyulási folyamat sebessége egyenes arányban áll a Deadpool által elszenvedett sérülés súlyossági fokával. Például bármilyen lőfegyver, okozta sérülésből - amennyiben az nem ért létfontosságú szervet - egy óra leforgása alatt tökéletesen felgyógyul. Gyors öngyógyító képessége gyakorlatilag immúnissá teszi a mérgek és a legtöbb kábítószer ellen. Például elképzelhetetlen, hogy az alkohol befolyása alá kerüljön. Némi immunitással, a fáradtságkeltő enzimekkel szemben is rendelkezik így aztán teherbíró képessége is nagyobb, mint az átlagos embereké.

Szakértelmek

Perfektül beszéli a japán, német, orosz és spanyol nyelveket.

Felszerelés

Felszerelés: Deadpool jártas a legtöbb harcművészeti ágban és ezen kívül számos fegyver használatát elsajátította, kedvencei a hajító csillagok gépfegyverek, de mesteri szinten űzi, a japán szamuráj kard, a katana használatát. Továbbá rendelkezik egy teleportáló szerkezettel, és egy holografikus projektorral, amelyek sokszor húzták már ki őt a veszélyes helyzetekből.

Írta: Ben Reilly

Új link: [[1]][[]] ' '

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki