Fandom

Marvel Database

Gyűjtő (Taneleer Tivan)

2 954pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Karater SablonCharacter Template
Valódi neve
Taneleer Tivan
Jelenlegi álneve
Gyűjtő

Személyazonosság
viláegyetemszerte ismert

Rokonai
Matani (feleség, elhunyt), Carina (lánya, elhunyt)

Univerzum
616-os Föld

Jellemzők
Neme

Magasság
190 cm (változó)

Súly
205 kg (változó)

Szemszín

Bőrszín

Hajszín

Státusz

Foglalkozás
kozmikus lény, egyedi tárgyak gyűjtője

Eredet

Születési hely
Cygnus X-1, Omega-köd

Angol nyelvű lap

Első megjelenés

Avengers v1 #28 (1966 május)

Története

a Cygnus X-1 adott otthont az univerzum egyik legelső értelmes népének. Amikor a fajuk végül elért természetes élettartamának legvégére, Halál úrnő megfogadta, hogy az utolsó képviselőiket megkíméli az érintésétől. Így került Taneleer Tivan az Univerzum Vénei közé: ez a csoport az első értelmes fajok utolsó képviselői, illetve az előző univerzum pár megmaradt túlélőjét foglalja magába.

Amikor Tivan felesége mégis meghalt, kiderült, hogy halhatatlanságuk csakis addig érvényes, amíg megvan bennük az élni akarás. Ezért, hogy célt adjon létezésének, Taneleer gyűjtésbe kezdett: ha az univerzumban akadt valami utánozhatatlan - legyen az egy misztikus ereklye, vagy egy faj utolsó példánya -, akkor mindent elkövetett, hogy megszerezze. Gyűjteménye az évmilliók során tíz teljes bolygót megtömött.

Tivant időnként látomások gyötörték. Ezek egyikében pillantotta meg Korvac, a gépember felemelkedését. A Földre utazott, hogy figyelmeztesse a bolygó védelmezőit, Korvac azonban útközben elkapta, és végzett vele.

Egy másik vén - a Nagymester -, hogy feltámassza barátját, kihívta a halált egy kozmikus sakkjátszmára, amelyben a Föld hősei szolgáltak bábjaikként. A játék során mindekét fél átverte a másikat: Nagymester elérte, hogy a Gyűjtő visszakapja az életét, cserébe viszont a Halál magával vitte őt. Tivan azzal hálálta meg barátja áldozatát, hogy később ő játszotta ki egy roppant bonyolult játszmában a keleti és nyugati parti Bosszú Angyalait, amelynek a végén a Nagymester visszakerült az élők világába. Később mindketten részt vettek egy kozmikus szintű cselszövésben, ami Galactus halálával elhozta volna a világegyetem újjászületését, azonban a bolygófaló keresztülhúzta a számításukat.

A gyűjtő ez után visszatért a gyűjtögetéshez - ami miatt párszor összetűzésbe keveredett a Föld védelmezőivel-, és kerülte a nagyszabású kozmikus eseményeket.

Képességek és Szakértelmek

Képességek

az univerzum véneként a Gyűjtő úgyszólván halhatatlan. A teste szinte bármilyen sérülésből regenerálódik, habár a teljes atomizálást ő sem élné túl. Kozmikus lényként manipulálja az univerzumot körbeszövő energiafajtákat, amelyeket változatos célokra használhat fel.

Időnként látomások gyötrik, amelyek legtöbbször egy kozmikus fenyegetés eljövetelét vetítik előre. Ezen látomások felett semmilyen uralma nincs.

Felszerelés

Felszerelés: a Gyűjtő több mint százezer faj kultúrájának és technikai vívmányának legjavát birtokolja. Ennek köszönhetően jóformán bármilyen felszereléshez hozzáfér.

  • Időasszimilátor: egy rövid távú személyi időgép. Rendelkezik egy nagyobb, nem mobilis változattal is, amivel az időfolyamból oroz el tárgyakat.
  • Dimenziódobozok: olyan eszközök, amelyekkel ideiglenes idegen dimenziókba küldheti ellenfeleit, hogy összezavarja őket.
  • Csillaghajó: itt tárolja állandó felszerelése nagyját, illetve ide gyűjti tárgyait, amíg azok meg nem töltik a hajó rakterét.
  • Etherion páncélruha: repülhet vele, illetve jelentősen megnöveli fizikai erejét.

Írta: Marvel+

Új link: [[1]][[]]

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki