FANDOM

A S.H.I.E.L.D csapat egy terrorizmus-elháritó és egyben hírszerző csapat, amiben a legnagyobb Marvel szuperhősök szerepelnek. Általában képregényekben jelenik meg legtöbször, de azon belül pedig a Pókemberes képregényekben szerepelnek legtöbbet. Ez a valóságban nem létezik, tehát kitalált szervezet, amit Stan Lee és Jack Kirby alapított 1960 körül. Első megjelenése a Strange Tales 135. számú szuperhős-képregényben kapott szerepet 1965-ben. Ennek a kis szervezetnek a vezetője nem más, mint a legbecsületesebb szuperhős, Nick Fury. Első tagja Pókember volt, aztán szépen így jöttek sorba. A SHIELD egy betűszó, melynek jelentése, Supreme Headquarters, International Espionage, Law-Enforcement Division (’Legfelsőbb Parancsnokság, Nemzetközi Hírszerzés, Végrehajtó Hadosztály’). Majd pár évvel később megújították a nevét, így az lett, hogy Strategic Hazard Intervention, Espionage and Logistics Directorate (’Stratégiai Veszélyelhárítás, Logisztikai és Hírszerzési Igazgatóság’). Ez 1991-ben történt meg. Ez a kis szervezet a világ minden tálján ott van, ha szükségük van rájuk. Általában szuperhősöknek segítenek, de volt már rá példa, hogy civil embereknek is segítettek. 2008-ban a Vasember című filmben szerepelt a szervezet, de legutóbb a Csodálatos Pókember 81. számában (2010 március) is láthattuk, és azóta számos Marvel filmben. 2013-tól pedig önálló filmsorozatot is kapott.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki